Sofiero

Denna gång var det bara jag och pappa som åkte. Som förra helgen följde bara Fred och Emilia med. Vi hade det jättetrevligt, även om förmiddagen på lördagen blev lite smått dryg när pappa skulle vara elev på spets -och urhundsklubbens utställning...men jag var utrustad med kameran så jag överlevde ;) När pappa var klar åkte vi iväg för att gå med hundarna. Vi åkte till Mölle och Kullens fyr och det var verkligen häftigt där! En miljards bilder tog jag, alla i RAW-format så jag har en del att redigera...
 
Det var oerhört smidigt på söndagen också. Varken juniorhandlingringen eller beardisringen började förren 11, så för en gångs skulle fick vi faktiskt lite sovmorgon!
Det gick riktigt bra för de Alistair's hundar som var med. Emilia blev BIM och hennes halvbror Mazarin, A. King of the Castle, blev BIR. Det var tredje året irad som han blev BIR på Sofiero!
Fred blev trea bästa hane med cert och Vildas bror Mio, A. One to Die For blev fyra bästa hane med r-cert. Freds syster Maia, A. Pretty Posh, blev tvåa bästa tik med cert! Som..grädden på moset blev vår uppfödargrupp BIS-4 dessutom!
Som sagt tävlade jag i juniorhandling också, det gick riktigt bra, blev 4:a av 21 stycken! Om ni vill kan ni kolla på finalerna HÄR. Det är den femte uppifrån.
 
Bilder kommer! Både från Sofiero och Högbo...

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0