Köping

Ja, igår var jag och pappa iväg till Köping, såklart utställning. Det gick bra kan jag säga, Jojo och hennes broder Rusell blev BIM och BIR-valp, och Rusell (som då blev BIR) blev utplockad till dom nio bästa, och det var en heeeel del valpar kan jag säga ;) Sen så vann Fred juniorklassen, med EX och CK och Jum-Jum blev BIR och BIG!
Jag visade också Vildas bror, och jag kan säga att han är ganska galen...men det var ändå roligt, även om det gick bättre när vi tränade än när vi var inne i ringen.
Jag var, såklart, med på juniorhandling. Denna gång hade jag Jum-Jum, (anledning, tro det eller ej, var att Vilda var för SEG! Något man aldrig skulle kunna tro hända, och förmodligen beror det på skendräktighet, hoppas jag i alla fall...). På genomgången kändes allt bra, men jag var tvungen att skynda tillbaka till ringen, och när det var dags för konkurrensen kom en av ringsekreterarna och frågade hur det stod till, och då blev det ett litet missfårstånd, så hon uppfattade det väl som att jag inte skulle tävla vidare, jättekul liksom...domaren var ju en sån där rolig domare som körde ordentligt med oss, eller vad jag ska säga. Men, men, det är bara att ta nya tag nästa helg ;) Då är det ju också en norsk och en svensk beardisspecial, så det blir en massa hundvisande! Det gäller bara att försöka få fart på Vilda, eftersom nu när hon faktiskt fått en del päls, är det ju inte så roligt om hon är seg...
 
 
 
Ja juste, ni sr BIM-tiken? Det är våran Hugos dotter, och fick sitt sista cert och blev champion! Grattis till Mona och Martina, som visar henne så fint!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0