2012

Jag som hade tänkt att blogga jättemycket under jullovet...det blev inget med det och jag hinner inte blogga särskilt mycket veckan som är klar heller. För min del blir det en lugn och mysig nyår med mormor och morfar. Precis som alla andra hund- (och häst?)ägare hoppas jag på inte alltför många fyrverkerier. Men, men, såhär när det är cirkus 4 timmar kvar av 2012 tänkte jag sammanfatta året för mig och mina två älsklingstjejor (vilket egentligen inte alls vad jag tänkte göra när jag funderade på detta inlägg...).
 
Vildas 2012...
...har varit rätt lungt. Hon blev ett år den 3 januari och nu hade jag planerna att hon skulle ta hur många cert som helst i utställningsringarna. Det började bra med 4 cert på 4 utställningar på raken, men sedan vägrade mamma och pappa att anmäla henne till fler utställningar innan hon var i perfekt pälsskick vilket inte blev under 2012.
Jag och Vilda har fått upp ögonen för lydnad och vallning - två hundsporter som passar Vilda som handen i handsken.
Vildas största mål är enkelt att komma på - hon ska erövra sitt svenska championat. Blir det mer än så är det en grym bonus. Jag har ingen aning om hur lång tid det tar eller hur mycket det krävs, men det skulle vara hur kul som helst om vi kunde få ett godkänt vallaanlagsprov också.
 
Emilias 2012...
Jaa, vad ska man säga? Sveriges vackraste bearded collie-tjej. Man skulle kunna säga Sveriges vackraste bearded collie eftersom hon faktiskt har mer poäng på listan än vad hanen har. Det var ju faktiskt hennes stora mål detta år. Förutom detta har hon vunnit grupp 1 tre gånger, kommit 3:a en gång och kommit 4:a en gång. Som pricken över i:et har hon också blivit mycket roligare att visa - inte alls lika seg som innan. Stooort plus! Hoppas det håller i sig hela 2013, ja, om det där med Sveriges vackraste tik kunde hålla i sig nästa år skulle vi ju inte gråta direkt ;) Och sedan skulle det vara fantastiskt om vi kunde få oss en BIS-placering...
 
 
Och jag, Hanna, då...
Mitt fotointresse tog verkligen form detta år och jag måste få säga att jag har utvecklats väldigt mycket det här året på den fronten. De två bilderna där uppe var jag riktigt nöjd med när dom togs...haha. På senaste tiden har jag verkligen lärt mig mer om photoshop. I början av sommaren drog jag i två reglage och ökade skärpan när jag redigerade bilderna. Jag tog gärna i för mycket när jag gjorde det också kommer jag ihåg.
2012 tävlade jag mycket i junior handling. Jag har mest sett det på träning och inte förväntat mig särskilt många placeringar. Ändå har jag lyckats såpass att jag har slutat på en 10:de plats på Top JH-listan. Hoppas på fler framgångar 2013 och det skulle vara grymt att hamna top-4 och bli del av landslaget!
Well, 2012 har varit ett neutralt år - det har inte varit toppen men ändå inte nere på botten (hoppas ni märkte att det rimmade..). 
Eftersom jag inte har bilder på mig i arkivet så får det bli andra bilder som representerar det gånga året.
 
 
Det blev fler bilder än jag tänkt mig...(plus att det kändes som om det fattades bilder från sommaren) men hellre för mycket än för lite brukar man ju säga ;) Det är ingen röd tråd i det hela heller, men åtminstone de flesta är favoritbilder under året.
Jag tillbringar de två första dagarna av det nya året här hos mommo och moffa för att sedan åka till Göteborg för årets första utställning, MyDOG. Längtar som tusan!
 
Sist men inte minst - R-E-S-P-E-K-T till er som orkade läsa all denna röriga text :D Ja juste, GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Alicia

Jättegullig hund! :) Fin blogg också förresten :D

Svar: Tackar! :D
Hanna, Emilia & Vilda

2013-01-06 03:53:45
URL: http://alicialilimarina.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0