Hemma igen

Hemma i Värmland igen, dock inte till Hammarö, utan i Karlstad hos mormor och morfar. Haft det väldigt bra i huvudstaden, shoppat en tröja, jeans och ett par skor, som jag tänkte ha i utställningsringen.
Vi åkte i och för sig hem en liten sväng igår...för att hämta morföräldrarnas lilla vovve. Jag hann hälsa på våra vovvar också, och dom verkade bli riktigt glada! Det var lurviga vovvar överallt, svårt att komma fram, haha. Till och med lilla diviga Jojo verkade bli glad. Dock så började hon plötsligt bita mig lite i benen...knäppskallen :P
Skottarna är roliga, dom blir ju också så glada när man kommer hem igen, märker vi varenda gång vi varit borta över helgen på utställningar.
Dock så längtar jag bara ännu mer efter mina tjejer än vad jag redan gjorde...
 
Jaja, inte särdeles intressant förmodligen, men något får man ju skriva när det stått stilla så länge ;)
 
Arkivbild, visst är det charmigt med såhär rena och fräscha beardisar? ;D

Kommentarer
P.S Hundar

du har verkligen så himla fina hundar, även om just denna bild var mindre kul :D haha!

Sv: Tack så himla mycket för din kommentar, det kändes bättre efter att ha läst den! :D Vi börjar ju nu bara med en inoff! :)

Svar: Haha, tack, måste nog hålla med (a) Enligt mamma (ganska skönt att slippa det där med badning ibland :D) så var det ett rent helvete att få bort just den där leran...
Särskilt dom första gångerna spelar det ju ingen större roll om allt inte är helt perfekt, vet inte riktigt hur många gånger hundar jag gått in i ringen med satt sig ner när domaren ska känna på hunden och allt det där, och alltstå inte valpar då.. Men oftast har ju slutresultaten blivit ganska bra ändå :P
Hanna, Emilia & Vilda

2012-08-04 17:09:44
URL: http://pshundar.se
P.S Hundar

Tack! :D Ja det gick över förväntan, hon brydde sig inte alls när domaren kände igenom och drog i benen, inte heller i början när hon tittade tänderna, sen ville domaren titta lite längre in i munnen och det var då hon satte sig, men vafan första utställningen, en varghund (dom allra flesta är ju sjukt skygga/reserverade och vill inte ha någon kontakt).. Vi är mycket nöjda! :D

Svar: Det är ju super! De flesta domarna brukar ju oftast bara kolla bettet också, så det är ju inga problem sen när det är på riktigt liksom. Är det något ni undrar över utställningväg så är det bara att fråga :)
Hanna, Emilia & Vilda

2012-08-05 20:25:53
URL: http://pshundar.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0