Högbo

I söndags kväll kom jag och mamma hem från en långhelg i i husvagn tillsammans med Ann-Marie och Jenny och fem hundar (vi hade med oss två av dom, Emilia och Fred) i Högbo - eller Sandviken/Årsunda för att vara lite mer exakt. Även om vädret inte var med oss (särskilt inte den första dagen) och den mesta delen av utställningsplatsen var lera så har det varit väldigt trevligt och vi kom hem med mycket bra resultat.
Går snabbt igenom våra resultat:
Fred började inte så bra, fick en very good, men han vann sin klass ändå :P Han fick ett dock ett nytt koppel, ett blått såklart, haha (very good = blått ;))
BIR: Alistair's Lady Marmalade, Emilia!
BIM: Alistair's King of the Castle, Mazarin.
Vi hade även Alistair's-hundar som trea och fyra bästa tik. Jennys Thore, Lärkängen's Unbreak my Heart fick också sitt sista cert, och blev inte bara svensk champion, utan nordisk! Deras Astrid, Lärkängen's Always Amazing, fick också tikcertet.
I finalen gick det super för Emilia! Trots att hon var blöt och lerig kom hon fyra i gruppen. Måste säga att det känns extra roligt, när jag faktiskt visade henne hela vägen...;) Men inte nog med det - jag tävlade i JH också och det gick mycketmycketmycket bättre än vad jag väntat, för vet ni vad? JAG VANN! :D För att skryta lite extra måste jag ju säga att det var 18 tävlandes också...alla superduktiga!
 
På lördag avancerade Fred till ett excellent, och Emilia blev trea bästa tik. Det gick superduper i Juniorhandling idag igen, blev 3:a av 22 tävlandes!
Efter det åkte vi till campingen och hundarna fick springa och bada. Ett väldigt bra bad - hundarna behövde bara torka lite och sen behövdes det bara fönas och vips så hade man rena, fina och vita beardisar. Eftersom vi hade möjlighet till sån fin bakgrund försökte vi ta lite kort, men hann bara med att ta på Thore och Astrid.
 
Sista dagen, på söndagen, då hade Fred hämtat upp sig rejält och slog till med att bli bästa hane med cert! Det måste ju varit kopplet, eller hur? BIR blev Farmarens Kerry Kilkenny.
Som tidigare dagar fick vi också bästa uppfödargrupp i rasen, och äntligen var vovvarna rena och fina när vi skulle in i stora ringen - och det slutade på en fjärde plats, av 23 grupper!
 
Bilder kommer senare, äntligen har jag haft någon som tagit bilder på mig i JHn också, så såna bilder kommer säkert också så småningom ;) 

Kommentarer
Martina

Grattis!! :)

2012-09-05 13:42:45
URL: http://uran.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0