17 maj

Imorgon vid lunchtid åker vi till Hässleholm! Såklart är det utställningsdags. Pappa ska dock dömma Bearded Collie-specialen på lördagen, men då ska jag och Vilda vara med på JH. På söndag är det SKK-utställning, och vi ska ställa fem stycken...Vilda, Emilia, Jum-Jum, Fred och Klara. Den sistnämnda är en valpköparhund, som vi har haft hos oss under veckan eftersom ägarna skulle på resa. Eftersom hon ändå skulle ställas ut så kunde vi ha henne.

Annars har dagen varit bra, som ni (inte) vet så tror jag att Vilda verkligen har kommit in i den där jobbiga åldern, och är ännu knäppare än vanligt etc. På våran promenad idag så hade jag det i åtanke och (jag tror) att jag accepterade mer att hon inte uppförde sig "perfekt" så att säga. Efter promenaden badade mamma henne och jag fönade henne med våran nya hundfön. Den är verkligen jättebra, när man har två händer fria och allt! Vilda skötte sig verkligen jättebra på bordet. Det är egentligen lite konstigt att en hund med sån ADHD ändå kan vara still och änglalik när man badar/borstar ;)
För övrigt har hon varit jättemysig och genomsnäll, som vanligt :P



//Hanna

Kommentarer
P.S hundar

Sv: Ja det är härligt på Gotland! :D

2012-05-18 21:59:40
URL: http://pshundar.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0