Resultat Hässleholm

Vi kom hem 8 minuter över 11 igår kväll, och idag vaknade jag med en sån jädra halsont att jag stannade hemma från skolan...så då kan jag ju rapportera resultaten från helgen nu!
Tja, på söndagen när vi skulle ställa de fem vi hade med oss gick det väl väldigt bra! Men på lördagen, när jag skulle på JH, gick det inte lika bra kan man väl säga...
Alltså, det började inte bra. Jag hjälpte till hos sheltiesarna, och glömde väl bort tiden (jag hade räknat ut att det skulle börja runt tolv) och hämtade Vilda runt 10 i, oborstad och allt. Nummerlappen som jag skulle ha var utriven, och då visste jag inte vart den var heller. Som tur var, kan man säga, hade jag fortfarande på mig sheltien Connys nummerlapp som jag kunde be ringsekreterarna skriva nummret på.
Som ni kanske förstår kände jag mig skitstressad eftersom jag trodde att dom håll på att börja, men när vi kom ner igen så var fortfarande bästa tik på Newfoundlandshundarna, som var före. Men då fick jag inte riktigt upp köttebullepaketet heller, så då blev jag stressad för det...när jag väl fick upp paketet så gillade inte riktigt Vilda dom, så då fanns det mer intressant att kolla på, än mig....men, men, när andra gruppen blev genomgådd hann jag hämta lite oxlunga och då gick det mycket bättre!

På söndagen i alla fall, blev det följande:
Fred - 1:a juniorklass, CK
Jum-Jum - 1:a bästa hane, BIM
Vilda - 2:a juniorklass, excellent. Motivationen vid placeringen var att Vilda fortfarande såg ut dom en baby, och den före hade kommit längst i utvecklingen av de tre som var med. Varken jag, mamma eller pappa kan hålla med om det eftersom hon faktiskt är väldigt välutvecklad...men det är ju domaren som dömer och jag och Vilda är väl lite bortskämda med en del bästa tik-placeringar :'3
Klara - Excellent, slogs om fjärdeplatsen, men blev oplacerad i championklass, domaren tyckte inte om svansen, som faktiskt är helt okej än så länge...(a)
Emilia - alltså så otroligt glad blev jag över henne resultat! Hon fick sitt första BIR, och inte nog med det, hon vann även gruppen!!! :D
Inte nog med det, jag tog faktiskt några lite roligare bilder på i alla fall juniorhanarna och på grupperna i finalen, inte bra, men bättre än på tidigare utställningar ;)
Domare i rasen var Kurt Nilsson.



//Hanna

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0