Morokulien

Resultaten från Morokulien blev ganska bra för Alistair's del. På norska specialen fick vi trea och fyra bästa hane, med reserv-cert. Ch A. King of the Castle, Mazarin, stod på tredje-plats och våran Ch Pattishawl Just Alistair's, Morris, stod på fjärdeplats och fick r-certet.
Ja, junioren A. Practical Joke, Dexter, vann juniorklassen med CK dessutom
Dexters syster Maia, A. Pretty Posh, slog till med att bli bästa tik, och fick certet! Det är ju ganska klart att Maia då vann juniorklassen, men tvåa stod syster Sammeth, A. Perfect Mix.
Jag måste ju nämna hur det gick för Vilda, A. One Look You're Hooked också, hon kom tvåa i unghundsklassen, vilket jag väntade mig eftersom hon råkat lägga på sig något extra kilo, vilket engelska domare inte tål. Oerhört dålig timing att hon skulle vara lite mullig just då, om hon tvunget skulle bli det. Men hon fick ju i alla fall CK!
Domare för fredagen var Althea Richardsson.
 
På lördag var det ju den svenska klubbens tur. Det gick ganska bra det med. Nu hade vi med oss lite fler vovvar. Dels hade vi med oss Jojo, A. Rock the Boat, som blev BIR-valp. Hon slog faktiskt sin bror Russell, A. Reborn Excalibur.
Måste nämna när vi skulle ut ur ringen efter BIR&BIM. På såna här specialer får dom som "täcken" som man lägger över ryggen, och den tyckte Jojo var lite jobbig, så hon drog av den och byteskakade den. Det såg riktigt roligt ut, faktiskt.
I juniorklass hanar blev bröderna Fred, A. Peace and Love, och Dexter tvåa och trea i klassen, båda med CK. Fred fick också r-certet.
Mazarin blev tvåa i både championklassen och bästa hane.
Bland juniortikarna blev det omvänd ordning på etta och tvåa, Sammeth vann nämligen och Maia kom tvåa. Inte nog med det så blev Sammeth fyra bästa tik och fick certet, och Maia fick r-cert!
Min lilla Emilia, A. Lady Marmalade, blev tvåa i championklassen och i bästa tik.
Man får ju inte glömma Vilda heller, hon kom tvåa i unghundsklassen, med CK. Jag måste nämna att hon faktiskt blev utplockad i bästa tik. Det trodde jag faktiskt inte, så det blev jag glad över, haha.
Inte nog med det fick vi också bästa avelsgrupp. Där fick våran Saffy, Malendex Xpatriate, visa upp sina vackra barn; A. Peace and Love, A. Practical Joke, A. Perfect Mix och A. Pretty Posh.
Lördagens domare var Janet Wood, och valpdomare var Helen Hards.
 
På söndagen var det ju utsällning för bl.a grupp 1, men vi ställde inte ut. Jag var med på JH och mamma och pappa utbildade sig på en del raser. Men Marie var där med Maia, och Maia blev bästa tik.
Lilla Russell ställdes också ut, och han gick och blev BIS-2! Gissa om matte Jenny var glad! Lite extra blir det ju när folk vid ringside säger att beardisen borde vunnit ;)
 
Bilder kommer...

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0