Porträttbabbel

Något av det svåraste som finns (enligt mig, hehe) är att få fina porträttbilder på hundar, alltså så att dom ser naturliga ut - men ändå är rena och fina.
I söndags, när jag var tvungen att bada Emilia efter en liten lerinpackning, tänkte jag att jag kunde försöka få en sån bild. Det gick sådär, Emilia vill helst inte fastna på kort.
Såhär blev resultatet:
 
Jag är långt ifrån nöjd, men det bästa jag har än så länge. Jag lyckades få den här enda bilden när Emilia kom runt husknuten och kollade frågande på mig: "Ska du inte komma?". Jag själv tycker att den "blicken" syns och det vill jag inte. Jag vill få henne på bild där hon ser naturlig ut - men det går inte när kameran kommer upp.
 
Jag har inte försökt så mycket med Vilda. Det närmaste jag kommit den vägen är från en promenad. Men det är ingen sån bild jag vill ha. Ni som följt mig ett tag känner säkert igen bilden...
 
 
Andra hundar, t.ex våran Fred, han är en riktig linslus. Han var lätt att få en huvudbild på, där bilden gör honom rättvisa mot hur han ser ut i verkligen.
Tycker dock det är oerhört synd att pälsen skymmer ögonen på bilden nedan...
 
 
Jaja, ha't gött i alla fall - nu ska jag sluta spekulera "högt".

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0